Czy zastanawiałeś się kiedyś czym jest profesjonalne logo?

 

Czy jest tylko mało znaczącym znaczkiem przy nazwie firmy czy ważnym elementem kształtującym wizerunek firmy ?

 

Ile może być warta marka lub logo firmy?

Czy wiesz ,że 70 % wartości Coca-Coli  to jej marka(logo)?

 

Firma badawcza Millward Brown opublikowała w 2012 ranking najdroższych marek na świecie pierwsza dziesiątka wygląda następująco:

 

apple

 

  1. Apple - 183 mld $
  2. IBM - 116 mld $
  3. Google - 107 mld $
  4. McDonald's - 95,2 mld $
  5. Microsoft - 76,7 mld $
  6. Coca-Cola -74.2  mld $
  7. Marlboro -73.6 mld $
  8. AT&T -68.8 mld $
  9. Verizon -49.1 mld $
  10. China Mobile -47.0 mld $

 

W 2012r.Polsce wg Dziennika Rzeczpospolita pierwsze 5 miejsc zajmują firmy:

 

1. Orlen
Wartość marki w 2012 roku: 3 840,3 mln zł

2. PKO BP
Wartość marki w 2012 roku: 3 717,2 mln zł

3. Biedronka
Wartość marki w 2012 roku: 2 755,3 mln zł

 4. PZU

Wartość marki w 2012 roku: 2 417,1 mln zł

(Wdrożenie zmienionego w 2012r. logo firmy PZU kosztowało 25mln zł i prace nad nim trwały 8 miesięcy)

5. Play

Wartość marki w 2012 roku: 1 412,8 mln zł

 

Jakie cechy powinno spełniać dobrze zaprojektowane logo?

  • Logo powinno być proste
  • Logo powinno być łatwe do zapamiętania
  • Logo musi przyciągać uwagę i tworzyć pozytywny wizerunek - być estetyczne
  • Logo powinno być uniwersalne czyli projektowane zawsze w wersji wektorowej. Taka postać, w przeciwieństwie do wersji bitmapowej, jest łatwo skalowalna bez utraty jakości. Projekt wektorowy można wykorzystać na wiele różnych sposobów (druk na papierze, tkaninie, folii, reklamie wielkoformatowej, wizytówkach, papierze firmowym, grafika na stronie internetowej, itd.)